kwasy omega 3
Suplementy

Jaki kwas Omega-3 wybrać?

Nie od dziś wiadomo, że kwas Omega-3, który pochodzi od ryb,  jest dobry dla naszego zdrowia. Ale niestety miejsca, w których ryby żyją, są coraz bardziej zanieczyszczone. Jak więc wybierać olej rybi, aby był zdrowy? Zapraszam do lektury

Dlaczego warto w ogóle zażywać kwas Omega-3?

Kwasy Omega-3 są bardzo dobre dla zdrowia, dlatego że:

  • zmniejszają ryzyko chorób cywilizacyjnych tj, zawały serca
  • zapobiegają utracie wody z głębszych partii skóry – skóra jest nawilżona i jędrna
  • wzmacniają włosy i paznokcie – znowu są błyszczące
  • zmniejszają ryzyko alergii i stanów zapalnych skóry
  • zapobiegają przedwczesnym porodom oraz niwelują ryzyko osłabienia centralnego układu nerwowego, a co potem powoduje pogorszenie się zdolności uczenia się, spadku inteligencji

Jakie dawki i jakich kwasów Omega-3 zażywać?

Aby ludzki organizm miał wystarczającą ilość kwasów Omega-3, wystarczy w tygodniu zjeść około 20 dekagramów ryb morskich. Najlepiej, żeby to były ryby młode, niedrapieżne np. sardynki, łosoś, lub makrela, ogólnie z zimnych wód. Jeżeli nie ma się ochoty jeść w danym tygodniu żadnych ryb, to można zamienić je na orzechy włoskie, skorupiaki, migdały albo olej rzepakowy, lniany czy arachidowy.

kwasy omega 3

Kwasy można też brać w formie suplementów diety. Kupisz je na stronie: https://swiatsupli.pl/blog/dha-omega-3-a-moze-omega-3-6-9-jakie-wybrac-na-co-zwracac-uwage/. Ważne jest jednak, by były one w formie kapsułek i każda pakowana osobno – zapobiega to szybkiemu psuciu się kwasów Omega-3, które są przecież wielonienasyconymi kwasami, łatwo się utleniają. Suplement z tranu musi też zawierać witaminę E, która jest antyoksydantem i też zapobiega utlenianiu się. Olej powinien zostać poddany oczyszczeniu z toksyn. najlepiej by był skoncentrowany.

Suplement diety z kwasem Omega-3 nie powinien zawierać witaminy A, ponieważ w dużych ilościach jest ona toksyczna, a olej rybi trzeba brać regularnie.