Suplementy

Jak wybrać najlepszy gainer na masę?

Większość osób, które regularnie ćwiczą sięgają po różnego rodzaju suplementy. Najczęściej wybierane są odżywki białkowe i gainery. Białko jest niezbędne do budowy mięśni. Powinniśmy spożywać dziennie około 2 gramy tego składnika na każdy kilogram masy ciała.

Jaki gainer na masę wybrać?

W sklepach z suplementami znajdziemy wiele odżywek białkowych, w tym również gainery. Są to odżywki, które ułatwiają przybieranie masy mięśniowej. Zazwyczaj zawierają około 20-40% białka, a reszta to węglowodany. Czasem również znajdują się tam zdrowe tłuszcze. Wybierając gainer zwróćmy uwagę na pochodzenie białka. Najlepiej przyswajalne jest białko zwierzęce. Wybierając daną markę kierujmy się również ilością dostępnych smaków. Suplement ten będziemy stosować codziennie, dlatego warto mieć pod ręką różne smaki do wyboru. Tutaj można przeczytać więcej suplementacji gainerem.

Kiedy warto stosować gainery?

Gainery są przeznaczone dla osób, które mają problem z przybieraniem masy mięśniowej. Mają oni szybki metabolizm, dlatego do wzrostu mięśni potrzebują znacznie więcej kalorii niż inni. Gainer zawiera stosunkowo dużo kalorii w porcji, co ułatwia dostarczenie wystarczającej ilości energii, która jest potrzebna do budowania masy mięśniowej. Gainery są także dobrą alternatywą dla posiłku przed lub po treningu.